Daphnier

Heej!


Så då var nästan hela dagen gjort, och de känns skönt. Morgonen var mycket jobbig men jag kämpade igenom det och jag hoppas verkligen innerligt att de gick bra. Sen hade vi föreläsningar och så i skolan inte så intressant. Vi hade våran labb om Daphnier, några dog några överlevde.. Vad som var viktigt med den labben fatta jag inte men alltid skoj att experimentera! Ikväll blir det bara mys, Sandra åker hem imorgon så får hitta på något en stund med henne. Sen ser jag inte henne på 1,5 vecka. Hon dissar mig precis som sofia;)

Veckan kommer nog gå ganska snabbt nu för vi har så lite i skolan och på lördag ska vi gå ut på NÖJESFABRIKEN ! (: Emelie, Michaela, Jessica, Peter och Anna tror jag, jag längtar J:D

Roligt. Nä nu ska jag titta lite på tv och fixa saker här hemma  ;)



Daphnier (Daphnia) är ett släkte små kräftdjur som oftast finns i dammar eller gölar.
 Släktet består av tre arter och tillhör klassen
bladfotingar.
 Daphnier lever på
svävalger och bakterier.
De håller vattnet rent och därför är det omtyckt att hålla dem i
akvarium


puss på skinkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0