opererad o klar!

hejsan,

Mamma kom igår o de var jätte roligt, blev paff när de ringde på dörren för jag trodde hon skulle komma en halvtimma senare än vad hon gjorde, men de var lugnt. Vi satt o prata lite o fixade o donade tog lite kaffe o fikade! :) Sen åkte vi till bergivk för att jag behövde nya skor samt att vi skulle köpa glass som jag skulle ha efter operationen. letade så efter ett par nya vita skor, vet exakt vilka jag ville ha men dom fanns inte där, men åker o köper dom i Lysekil när jag kommer hem till sommaren! De blev istället ett par röda RCMA skor och en ny svart jacka. Riktigt najs, men den prasslar när jag går ^^, hihi. Sen köpt nya kuddar till soffan, lila blev de för det för de e min favvo färg! och nyponsoppa köpte vi med. När vi kom hem så gjorde mamma maten, hon hade tagit med sig grillad köttbitar och så gjorde hon klyftpotatis och sallad. Så jävla gott.. Vi satt och kikade på tv hela kvällen. Klockan 20.00 satte vi på filmen Australia och började äta Räkor som pappa hade skickat med, mummigt :) vi la oss vid halv 11 och vi låg och pratade om allt fram tills kvart över 11 för då somnade jag :)



Nu har jag varit hemma i snart 3 timmar, jag mår sisådär och jag ska snart lägga mig i sängen o se på tv, :) Är ganska så trött efter denna dagen.

Det hela började med att jag och mamma gick upp klockan 6, jag vaknade före klockan det var lite segt, men så blir de när man är lite nervös. Vi åkte till sjukhuset så vi var inne vid receptionen vid kvart över 7. Jag fick byta om, i en ful vit sjukhus rock och konstiga sockar och sånt, gud vad jag skämdes. Haha, synd att man inte fick ta med kamera o ta kort, haha, vad jag skulle garvat, men i alla fall, När vi gick ut genom omklädningsrummet stod min doktor där, 2 meter o 10 cm ungefär var han. Tänk när lilla jag o lilla mamma gick där, haha fy vad fult, Jag och mamma fick sitta i väntrummet i 1,5 h fy vad drygt men samtidigt så gick tiden snabbt för jag började bli trött pga lugnandet..

Men vi fick komma in till nga trevliga gubbar i operationssalen, andreas hette en vet jag o han prata mkt o var jätte trevligt, en annan satte in nålen i armen o på med droppen, andreas satte syrgas framför munnen och näsan. Andreas och mamma börja prata om att mamma är undersköterska och att jag är en sladdis, de sista jag minns att mina syskon var nästan utflyttade när jag föddes och då försvann jag.
 
Det nästa jag minns är att jag ligger på uppvaktningen och någon frågar mig om jag har ont någonstans eller om jag vill att mamma ska komma, jag halvsov och var helt borta och tydligen hade jag sagt att jag inte hade så ont och att det spelade ingen roll om mamma kom. (A) men så sa jag nog bara för jag antog hon skulle komma ändå. Sen somnade jag om vaknade runt såg på klockan att den var halv 11, klockan var tydligen kvart i 10 när operationen var klar, kvart i 11 kom mamma in och jag blev glad att se henne. vi pratade lite och de var lite drygt att ligga där inne. Plus att de var så kallt, en trevlig dam la en värmefilt på mig och de blev genast kallt. Handen jag hade nålen på var is kall så mamma låg och höll mig i handen ett bra tag. De var mycket mys.

klockan 12 släppte dom loss mig från allt förrutom droppet och jag fick åka upp på öron näsa hals avdelningen. Sköterskan berättade att jag inte fick få i mig något i magen förrän vid kvart i 2, 5 h efter själva operationen, så när de väl var dags så var magen sugen, jag fick vatten och en liten vanilj glass, men de var gott de med :) ngt litet i magen iaf. När klockan var kvart i 3 var jag skit hungrig och mamma gick o sa till dom att jag vill ha lite nyponsoppa i en mugg, o de fick jag.  Kunde ha ätit 10000 muggar till om jag fick, men icke. där efter gick klockan jätte segt, tror jag skulle spricka. Ville dra ur nålen ur handen o sticka där i från för så rastlös var jag. Men jag somnade en stund och de gjorde mamma i stolen med.

Kvart över 4 kom den 2 meter långa läkaren in och pratade och kikade på min hals, sa att de såg bra ut och pratade med mig om komplikationer. Ingen alkohol eller dansande på nattklubbar, snabba rörelser eller fysiska rörelser på 2- 2,5 vecka. Det ska nog gå utmärkt. Det är så jag känner angående Torsdagen, hade varit jätte roligt att följt med till Linköping men de hade blivit för ansträngade, så de blir nog mys här hemma med mexikansk mat kan jag  tänka mig o sen en runda på stan.! (:  Mamma rensar mina garderober här hör jag eller jag vet för hon ber mig komma o titta stup i kvarten :) men de gör inget, hon gör så fint så min mamma (L) glad att hon har varit hos mig hela dagen, Älskar min mamma (L)



Kommentarer
Postat av: Michaela

åh gott, grillat kött och sen räkor på det.. mumma!

Låter som en händelserik dag på sjukhuset ;)

2009-04-27 @ 20:19:32
URL: http://bhusyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0