jul, jul drömmer om en jul... hemma bland snö

Hej hej hallo!

Sitter här och lyssnar på julmusik just nu. Så himla myset är det och det ha nyss snöat. Men snön ligger så klart inte kvar på marken och det är mycket tråkigt. Önskar att de hellre låg snö på marken än att de e regn pölar över allt. Tänk vad mysigt det hade varit snö ute och att man satt inne och såg på en film eller tv och ha tända ljus. Det blir dessutom ljusare ute med snö på marken och då försvinner depressionerna som finns där ute. Jag har ju som tur var en resa till Thailand som kommer hjälpa mig mycket! Jag längtar tills jag går ner för trappen hemma och känna doften av julgran, det finns nog ingen goare lukt.




Idag blev jag klar med 2 delen utav 3 exeminerande uppgifter i religions kursen. Jag tycker jag har lärt mig mycket mer på Religions kursen än vad jag har gjort tidigare. Känner att detta kommer jag kunna ha användning av när jag står där en dag, framför mina elever. Me Like! Nu ser jag fram emot Historian också för det tycker jag är intressant.





Nu har jag två jobbiga dagar framför mig och ser fram emot två veckors praktik som kommer gå jätte snabbt och sedan köra ner till Uddevalla och sen ta flyget till Thailand. Jag ser fram emot 17 dagar utav sol, bad, dryck och god mat utan att ens lägga en tanke på folk på universitet och uddevalla ;) Jag ska sukta er så mycket som möjligt :P

Nä nu ska jag få något gjort.. CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0