Söndag

Idag har varit en dag utan dess like!

Jag vaknade vid halv 9 och var super glad och verkligen utvilad. Inte ofta jag vaknar så verkligen. Men det blev en kort promenad vid 9 tiden och sen ett besök på konsum. Köpte nybakat bröd och juice och aftobladet och skvallerblaska. Jag tände lite stearin ljus och åt min macka och läste tidningen. Verkligen en typiskt söndags morgon tycker jag! Men helt underbart var det. Sedan så satt jag och mamma och prata om Thailand och planera lite hur vi ska göra med pengar och utflykter. 58 dagar kvar det och jag längtar till att få ligga på stranden och bli brun inför julen.. Det låter underbart va ;)

Snabbt blev klockan 2 och då skulle jag möta Malin för jag skulle åka med henne till Tingvalla hallen och titta på innebandy. Först var det elitseriematch mellan Dalen och Kalstad. Dalen vann med 5-1. Sedan vart det dags för Billingsfors mot Sjöstad. Sjöstad vann stort med 10-0. Tråkigt för Malins lag tyvärr. Men sen åkte jag bara hem och fixade Taco till mig och tittade på tv.

Försökte även på spikmattan igen, och denna gången gick det mycket bättre. Klarade av att ligga lite längre men försökte först med t-shirt och sen utan den. så nu är det varmt på ryggen :)





Sedan måste jag säga att jag är så trött på hela tiden ställa upp för vissa. Detska faktiskt bli ändrig på det. Hela tiden hjälper man men aldrig får man något tillbaka. Iofs så frågar jag inte så mycket om hjälp för jag klarar mig mest själv, för jag vill klara mig mest själv. Orkar inte bara ge och ge och ge, utan man vill gärna få någoting tillbaka någon gång. Ge och ta är det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0