It's a secret.. sch

Vill ni veta en hemlighet..? ;)

Hela sommaren har jag och min syster pratat om Hawaii och surfar killar. ojoj ;) Vi har tittat på några surf filmer och man suktas inte mindre för det. Redan för ett år sedan började vi skämta om att åka till Hawaii och lära sig surfa, kika på boys, ligga på stranden och steka. Förstår ni hur underbart de hade varit? Men redan för flera år sedan så började jag tänka på att någon gång i mitt liv så ska jag åka till Hawaii. JAG SKA GÖRA DET..! Nyss tittade jag på Extream Home Makeover och då var dom på Hawaii och fixade ett hus. Jag suktades inte mindre att åka dit vetni. Tänk om man typ fick ett jobb lr liknande och flytta dit eller bara få åka dit för ett tag och leva livet. Om man pratar om paradis platser som man vill åka till så är det Hawaii som ligger bland top 3 i alla fall.
Alla som känner mig vet att jag vill åka till något engelsktalande land. Jag har ju redan gjort en resa till Wales / England. Men hawaii.. ohh :)



Lite om Hawaii! :

Hawaii (hawaiianska: Hawai‘i, vilket eventuellt betyder "gudarnas plats") är en ögrupp i centrala Stilla havet och en delstat i USA. Hawaii är USA:s enda östat och även den nyaste, från 21 augusti 1959. Staten har två officiella språk; hawaiianska och engelska och den består av en 2 450 kilometer lång kedja av öar och atoller. Åtta av öarna är relativt stora: Hawaii, Kahoolawe, Maui, Lanai, Molokai, Oahu, Kauai och Niihau. Hawaii har omkring 1,3 miljoner invånare och flertalet av dessa bor på ön Oahu där också den största staden (delstatshuvudstaden) Honolulu ligger. Hawaii har ett typiskt tropiskt klimat, förutom att temperaturen och luftfuktigheten tenderar att vara något mindre extrem jämfört med andra tropiska områden tack vare konstanta ostvindar.

Hawaii är den enda amerikanska delstaten som

  • är skild från fastlandet
  • är helt omringad av vatten
  • fortsätter växa ytmässigt, på grund av lavafloder, främst från Kilauea
  • ligger helt i tropikerna.


Some pix

 







 Ser det inte helt underbart ut? :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0