VärmlandsMuseet

Tjabba tjena hallååå..!

Idag har vi varit på värmlandsmuseet med klassen idag, Kom dit en 40 minuter för tidigt,
hurtigt Mella. Då ville jag bara sicka hem till min säng igen, men icke fick jag de.
Vi började klockan 9 och då började vi lite med estetisk lärprocess och så vidare. Sedan tog
vi en rund tur om det historiska karlstad och värmland. Rätt intressant då man inte vet så
mycket om karlstad. Sen så fick vi en uppgift att vi skulle gestalta en epok. Min grupp valde
att gestalta och forma folktro och skrock. Då tog vi några väsen och gjorde lerfigurer och gjorde
ett landskap där väsnenden levde. Har haft en mycket rolig idag, en av de roligaste dagarna
på mycket länge. Mycket skratt och tårar, i alla fall från min sida då jag fick höra av Malin S att
jag är kåt för jag pratade så mycket om Johannas Näcken?! haha.. Då måste man ju passa på
och skämta. :) hihi..!










Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan va het han är näcken! :)

Fina bilder Mariella :D

2010-02-17 @ 19:06:27
URL: http://jomabelle.blogg.se/
Postat av: jessica

Haha näcken var ju den som fick klart mest uppmärksamhet idag :D

2010-02-17 @ 20:05:05
URL: http://jettis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yeaaj go Näcken :D

2010-02-19 @ 18:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0