Studiedag..

... var det idag för eleverna men icke för mig.
Började klockan 8.00 idag precis som alla
andra dagarna och började dagen med att
prata om hon som skrev "att lyckas som
lärare" Och sedan eget arbete kan man väl
säga. Jag och min handledare hade inget att
göra utan satt vid var sin dator och kikade
mest runt.

Lite händelser idag:
När jag och Jettis var inne i högstadie huset så
läser en man floorball på min tröja. Så han frågar
mig om jag spelar innebandy och i vilket lag osv.
Sen börjar han prata om att han hade varit på
cup  helgen i Mora och hur det gick för hans 
95/96 lag. Intressant att han berätta om sin helg
så där lite spontant från ingenstans faktiskt. 
Aldrig pratat med människan innan :). Lite trevligt
sådär, men ja. :)

Vid 12.00 gick jag och Jessica med de andra
lärarna till Norrstrands pizzeria och käkade.
De 4a lärarna tog varsin sallad och jag o
Jettis fläska i oss var sin pizza. Vi ungdomar.

Jag fick prata om Uddevalla idag med en man på
praktiken oxå. Han sade att han spelade golf någonstans
mellan Herresta och Brastad. Jag sa att de var ju
en bit där emellan. Men kom inte på vart golfklubben
låg. Jag antar det är Hogstorp. Att folk ens har varit
i Uddevalla gör mig förvånad varje gång. Varför
åker man ens dit överhuvudtaget? :)

Kändes mest som att man satt och gjorde dötid
idag faktiskt, har inte gjort något vettigt utan spillt
min tid på att sitta av tiden mest. Fast jag fick ju
faktiskt gjord min ppt som jag ska göra med barnen
på fredag. Ska ta och fixa ordning provet de ska ha
nästa måndag. Yey, vad de kommer gilla mig :)



För ett år sedan exakt kunde man gå runt i linne,
trots att det är sol nu så är det ändå kallt i luften
tyvärr! :/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0