Man ska blicka framåt, inte bakåt.

  • Jag hatar verkligen att jag alltid vaknar så tidigt på mornarna nu för tiden. Idag vaknade jag strax efter åtta. Jag försökte verkligen somna om och de gjorde jag lite smått, men sedan när klockan blev halv 9 så ville ögonen vakna, tyvärr! Idag skulle min dag sett ut så här; Spinning, hem, tvätta, gympa, hem, äta och sova typ. Det är så mina dagar ser ut när jag inte har skola och det tycker jag är väldigt tråkigt, speciellt idag när jag vill göra något speciellt. Egentligen så borde jag ta tag i pluggandet som ska vara inne på fredag plus lite andra saker, men sånt skjuter jag upp tills dagen innan. Sån är jag speciellt med pluggning, hatar det. För egentligen vill jag få klart det direkt. Men men.
  • Livet som student är väldigt enformigt. Man tänker liksom på allt annat, tänker på sånt annat folk får uppleva. Vissa lever ut sin dröm och spelar fotboll och snart kanske kommer få kontrakt och flyttar tillbaka till England, några jag känner bor i England, jobbar som Au Pairer och som faktiskt var min dröm att få göra i USA. Jag vill uppleva så mycket saker egentligen innan jag började plugga, att få göra saker jag vill göra. Visserligen får man tänka på skönt hur det är att få klart utbildningen först och sen får jag göra vad jag vill och då får alla andra plugga. Det finns så mycket MEN just nu. Låter som att jag är deppig just nu, MEN de är jag faktiskt inte, jag är bara väldigt rastlös. Vill göra något som man inte brukar göra bara. Hade varit så mycket roligare om man hade bil. Då hade man i alla fall kunnat åka runt och kollat hur det är runt om i Karlstad. Man har ju inte sett så mycket av det.
  • Jag längtar verkligen till sommaren nu så man kommer hem och så kan man börja jobba och att man får vara på kusten och vara hemma hos mamma och pappa. Visserligen så ska som åka utomlands i sommar också så är jag hemma själv. Men de gör mig ingenting jag kommer ha fullt upp ändå. Sola & Bada ska jag göra massvis denna sommar. Träffa folk och festa lite mer denna sommar än förra då de bara blev en gång men inte så lyckat då. Man får hoppas att dessa 7,5 veckorna går snabbt! Fast man kommer ju självklart sakna Karlstad med för här har man ju med kompisar och grannarna man är med.
  • Jag får se hur mitt liv kommer att bli i framtiden. Eftersom jag har så mycket jag vill göra som till exempel resa mycket. Jag vet exakt vad jag ska göra när jag fylla 21 år och de är bara 1,5 år kvar. Då ska ingen stoppa mig, inte en jäkel för de skulle jag göra för bara min skull något jag förtjänar tycker jag.  (:  jag har kommit in i andra tankar på det här med utbildning. Jag skulle faktiskt vilja bli reseledare. Jag har spanat lite på sådana utbildningar lite runt om här och där. Jag tror inte några skulle bli så glada på mig om jag åker bort i ett halvt år eller längre och jobbar som reseledare. Men de hade faktiskt varit ett väldigt intressant jobb och då får jag ju dom här upplevelserna jag vill ha utomlands i andra länder. Jag ska ta en tankeställare. Nä nu ska jag ta och äta lite frukost. Ha de så bra och puss o kram på er läsare.


Långt ovanför finns det ett land
där man kan gå i sol på en strand.
Där man är fri, Det kunde bli
Hela min värld

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja men att bli lärare var eller är väl din dröm också?

2009-04-15 @ 17:13:17
URL: http://bhusy
Postat av: Mirry

Hej där, vilken snygg blogg du har!



Passa på att anmäla den till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!

2009-04-15 @ 17:41:26
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Anonym

Tycker jag verkligen att du ska göra !! :D man kan ju komma o hälsa på dej om man saknar dej för mkt ;) <3

2009-04-15 @ 21:45:00
Postat av: hollywood diamond

fin blogg!)

2009-04-15 @ 21:47:25
URL: http://hollywooddiamond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0