Efter regn kommer solen

Heeej!

Idag har jag jobbat och dagen har rullat på, förmiddagen var jag väldigt trött och hade världens huvudvärk! Gick och kisade hela tiden för de gjorde så ont. Men efter maten gick de över och  jobbet fortsatte. Måste säga att så många steg som jag har gått idag på jobbet, har jag aldrig gjort tidigare. Väldigt skönt att ha stegräknare i mobilen, men man blir väldigt beroende av att ha mobilen med sig överallt för att stegen skall räknas.

Efter jobbet mötte jag upp syster och vi åkte hem till mig för att se på en film; I skuggan av Värmen heter den. Den är verklighets baserad och finns på bok skriven av Lotta Thell. Min syster säger att boken är fruktasvärt bra, men sedan tyckte vi att filmen var sådär. Men den var verkligen nyttig att se. Den handlar om en kvinna som arbetar som väktare i centrala stockholm. Hon träffar sin blivande pojkvän genom jobbet och hon drogar tungt! Hon får en tuff period och ett tufft att komma tillbaka till det verkliga livet att bli ren. Vi får följa hennes dramatiska upplevelser. Värt att se!

Efter det så gick jag ut på gatan för att kika om det händer något käckt. Glassbilen kom och vi gick och köpte glass. Jag fick en låda med TrolleriMix och mamma köpte en påse knattar för det är typ den enda glassen hon gillar. Men det blev fanns ett litet problem. Förra gången hon köpte en sådan låda så var inte glassen bra. Till och med jag rörde inte glassen och jag brukar äta upp glassen på bara några få dagar. Men den första lådan dom fick var inte bra. Mammas glass var hel och fin, men när pappa öppnade sin så var den trasig och isig. Precis som den föregående gången vi köpte glass. Men pappa fick tag i glassbilen igen och vi fick reklamera tillbaka glassen och fick en ny låda. Denna gången var glassarna tydligen hela, så det var bra! :)

Jag känner så för att klippa mig. Så här starkt var de längesen jag kände att jag vill verkligen klippa mig, för jag vet inte vad jag ska göra med håret, och det börjar bli tugnt! Det skulle vara skönt att få klippa av de en bit och få tunna ut det lite, och sen färga bort hårväxten. Det är inte vackert inte!

Idag har de varit varmt. Varför skall värmen komma när man jobbar mycket för? Syrran sade igår " om de blir fint väder imorrn åker jag till stranden" sikken tur hon är! Jag smsade och hörde vad hon gjorde, hon låg på landbadet. USCH. jag vill åxå ligga i solen och steka lite och få bada, även fast de e kallt. Gött att bara få svalka sig när det är så här varmt liksom. Men om de är fint väder på fredag, då vet ni vart ni finner mig. I solen på en strand och steker :)

Puss o godnatt.



Fann en bild från balen - 08 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0