Sommarstuga, bad och kalas

Jag har hunnit med massor på dessa dagar som jag inte varit inne och skrivit något på bloggen. (:

Som ni vet så var jag i bettans sommarstuga, som ligger vid sjön Visten, vid det lilla Samhället Visten, utanför Kil,  mellan Fredagen och Lördagen! (: hur über mysigt som helst var det. Vi handlade mat som vi gjorde i ordningen ganska snart vi kom dit, kyklingsallad o bröd och massa smarrigheter där i. Vi tog en promenad på kvällen, gick ner till vattnet o tog en massa flumbilder och snackade om våra minnen. Sen gick vi tillbaka och satte oss vid brasan och tog fram onyttigheter som man ska ha när man ska ha myskväll. Vi tittade lite på tv tills klockan blev mycket och vi blev trötta. Vi la oss i stugan brevid huset och prata i flera timmar precis som för i tiden, Saknar dessa tider.

Sen på morgonen sken solen så underbart och vi åt frukost ute i solen som redan värmde. Man kände på sig att de skulle bli en varm dag, otur för mig som bara hade varma kläder för att de regnade ju dagen innan. Men i alla fall, mitt i frukosten kom Bettans mormor och morfar ut och de var ju trevligt. Jag och bettan tog de lugnt, och åkte ut med ekan och fiskade med kastspö. Det var verkligen lugnt och skönt sålänge solen höll i sig. Sen satt vid bryggan lite, spelade fotboll och badminton. Sen gick vi ut på en promenad igen, en längre och precis när vi gick så kom regnet, men de stoppade oss inte utan vi gick vidare. Sen 5 minuter senare stekte solen på och de blev värsta värme böljan, så vi bestämde oss för att gå tillbaka och då hoppade vi i plurret direkt. Kallt var det, men efter ett tag domnade fötterna bort och resten av kroppen så de blev skönt att bada! (:  Därefter var de dags att äta kyckling, ris o sås som mormorn hade gjort (: efter Lunchen körde bettan hem mig för att jag skulle åka hem och göra mig i ordning för att fira Peters 20 års dag!

Ja, när jag väl kom ner till Jessica så var Emelie och Michaela där med, vi fick vänta på killarna för dom var sega från kristinehamn men ändå, vi fick lite tid tsm vi tjejer, inte ofta vi gör de utanför skolan liksom (: Men när killarna hade kommit och sen åkte igen för att hämta upp Dala, så gick vi till sjön och tände på grillarna och gjorde i ordning. jag och Emelie grillade Kycklingspätt. Värsta grillmästarna och några av oss gillade tändväskan väldigt myckte märkte jag. ha ha! Galningar är vi allihopa! Killarna kom precis när maten nästan var klar så vi satte oss och åt. Sen började vi kicka fotboll, det var skoj, ojoj, vad man gjorde bort sig men whatafuck! haha.. det blev kallt så vid halv 10 gick vi in till jessica där folket började spela öl spel och fuck the bitch.. haha.. Men jag och micha drog vid 11, trötta som fan. När jag kom hem satt 3 fulla personer på ballen, Inga namn nämnda, Rödspränga ögon och såg borta ut, men ack så söta ;)

Bara så ni vet nu åt jag kyckling i torsdags, fredags, lördags och lite imorse för jag hade kycklingsallad i kylen.! hoppas de inte blir de på ett tag nu ;)

Idag vaknade jag upp jätte sent. klockan stod på 11.32 när jag vaknade. Förstår inte hur jag kunde sova så länge. Kände mig jätte sliten när jag vaknade bara. hehe. Idag så gick jag, sandra, sofia o jim och handla på mama rosa. kebabsallad is tha shit! haha.. Men de händer inget mer idag. Ska läsa i bryson lite, och slappa framför tv. Ska nog skriva en lista vad jag ska ha med mig hem när jag åker hem för sommaren! bara 8 dagar kvar! jag tror att dagarna kommer gå snabbt nu eftersom vi ändå har fullt upp i skolan med grupparbete och sen på fredag kommer Lina. Hon har lovat mig att hon ska hjälpa mig att städa och packa på lördagen och söndagen! Det ska skina ;) hihi..

Sommarstugan
 
 

 

Kalajs

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0