Utflyckt (:

Tjenixen!

Idag var min klass och jag på en liten resa till Ransäter och lekte lite stenålder. Först var vi vid en herrgård så vid sidan av den inne i skogen fanns de vindskydd och en eldstad. Jätte mysigt precis vid en porlande bäck! Där fick varje studiegrupp var sin uppgift. Min grupp skulle ut på jakt och jaga bäver kött ;) haha.. Så vi fixade i ordning våra spjut samt pilbågar. Sen så skulle vi som sagt "jaga", då hittade vi grytbitar i en utav vidskydden som emelie skar och vi stekte på en sten. Sedan delade vi ut till dem andra.. Ja dom andra grupperna skulle "fiska" som dom fixa och la i en grop med heta stenar osv, en annan grupp baka bröd och den sista gjorde lite te! Mumsigt..

Vid 12 var det dags att gå och äta lite i herrgårds huset.. Stuvade makaroner och köttbullar stod på menyn.. Stuvade makaroner är ingen storfavorit men med ketchup går de så man inte känner smaken ;)

Därefter åkt vi till hembygdsgården där vi blev indelade i 2 grupper. Min grupp bakade tunnbröd och så skifta vi så min grupp kavla ull och gjorde en boll. Lite meningsfull det sista men :P nu stinker mina händer ull och diskmedel. MUMS! Not.. har tvättat händerna 2 ggr, men känner endå lukten. hm! Sen fick vi gå runt lite runt museerna och sen var det bara att ta bussen hem,, ;)

Snart är det dags för innebandy, yeaaaahaw! :)




Emelie och Jessica på jakt efter grenar till sina pilbågar (:


Fiiint!


Maida hjälpte till med bakiningen! (:


Gräver upp fisken ;)


Foood time baby (:


Herrgårn där vi åt..


Tillverkning av våra tunnbröd ;D


Sötnos!

På torsdag blir det ytterligare en utflyckt ut till skogen! Då ska vi kika på svamp och en massa annat bland annat,, Käckt! :D
Nu ska jag vila en sväng innan innebandyn, jag är så trött för någon väckte mig klockan halv 6! :P hihi (:

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0