Där hade vi änglavakt

o Tprsdags var det dags för jullov, sista dagen med skola och jag skulle åka tillbaka till Uddevalla. När vi var i Åmål så fick jag plogen efter mig. Sen kom jag till Tösse och så låg jag mellan två Börje Jönsson lastbilar. Den framför körde som en dåre och den bakom låg precis i röven på mig. Lite små skrajt så där. Så kom vi till Ånimskog innan 70 skylten så är det en sväng. Där skulle jag bromsa ner, för jag låg redan i 60 och bilen slungades först åt höger och så fick jag upp den till vänster in i snömodden så vände bilen på sig så jag åkte med bakredelen så in över diket. Där låg vi på hela förar sidan ner över snön. Passagerarsidan låg upp i luften. Då var klockan 18,05

Malin hängde i bältet. Om hon inte hade hade haft det på sig så hade hon legat på mig. Jag knäppte loss mig och tuta i 5 minuter, då kom det en man som kom från ånimskogs hållet och som såg att vi hade åkt i diket. Så han åkte och vände för att kolla om de var nån som hade stannat, men icke. Han var först på platsen. Några min senare kanske 5-10 kom en annan man. Den första mannen ringde till SOS då sades det att det skulle komma en ambulans och en bärgare. Vid 18,45 kommer ambulanser, polisbilar, brandbilar, räddningsbilar och bärgare. Malin kopplade loss sig och gick ut ur takluckan först. Jag vågade inte riktigt för jag var rädd för att bilen skulle välta. Men när Malin hade gått ur så blev jag ledsen så tårarna kom, och jag tog mig mod för att gå ur bilen samma sätt som Malin, genom takluckan. Så vi satte oss i en ambulans och fick pratat och tog anteckningar där. Hela tiden satt jag och undra hur de gick med bilen. Min fina Alfred ♥

Vi gick över till Polisbilen som skulle ta info om alltingen. Sen åkte vi till bärgaren och där bilen låg, han fick upp bilen när vi kom och Alfred var snöig. Men han funkade och jag och Malin knalla vidare till Mellerud. Jag var ju liksom tvungen att fortsätta köra, för annars skulle jag må dåligt för det. Efter Malin åkte jag vidare hem, så hela rutten tog flera timmar. :( NU e min alfred lite bucklig på sidan bara :/

Japp, har inte kunnat skriva här för att min dator har kraschat.. :/ två gånger till och med. Lyckat liv jag har :)

haha, köss..


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken otroligt tur att allt gick bra trots allt!!!!

2010-12-20 @ 18:10:46
URL: http://bonnlurkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0