En vanlig dag

Jag har det bra, mitt liv rullar på
Ibland har jag tråkigt, vad sakta tiden går
Men oftast har jag roligt, då känns allting bra
Idag är en bra dag, idag är det bra

Tänk om man satte allt i perspektiv
Man kunde vara fattig och sjuk i ett annat liv
Inte ha några vänner, familj eller nån hund
Ingen som bryr sig om en, ens för en liten stund

Men jag har det bra idag
Jag har det bra idag
Det är en vanlig dag och jag har det bra
Jag har det bra idag

Varje dag dör det människor
Gamla och unga, stora som små
Sånt är livet, svårt att göra något åt
Men just nu idag så har jag det bra

Jag har det bra idag
Jag har det bra idag
Det är en vanlig dag och jag har det bra
Jag har det bra idag

Allting handlar om relativitet
Man jämför sig och mäter om så i hemlighet
Men om vi slutar mäta oss med de som har det bäst
Skulle vi nog märka, vi lever i en fest

Jag har det bra idag
Jag har det bra idag
Det är en vanlig dag och jag har det bra
Jag har det bra idag

Jag vet inte om ni tycker som jag
Men just nu idag så har jag det bra

Jag har det bra idag
Jag har det bra idag
Det är en vanlig dag och jag har det bra
Jag har det bra idag






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0