Mammas goda fisksoppa..

Men som sagt, alla mina andra vänner lägger ut recept på sin blogg
så kan väl jag lägga ut på fisksoppan jag och mor ska äta idag. Grymt
gott måste jag få tala om!

Skär 400 g blandade fiskfiléer i bitar.
Skala 250 g räkor. Skala och finhacka 1 morot
och 1 gul lök. Fräs grönsakerna i ½ msk smör i
en kastrull. Tillsätt 1½ dl vitt vin och 7 dl vatten.
Smula ner 2 fiskbuljongtärningar. Koka i 5 minuter.
Rör ner 2 dl vispgrädde och lägg i fisken. Låt koka på
svag värme i 3 minuter. Rör ner räkorna och ½ dl hackad dill.
Smaka av med salt och peppar. Toppa med 2 tsk finrivet citronskal.

Istället för vitt vin kan du ta ½ msk pressad citron istället.
Eller varför inte ett glas vin till middagen?
Eller som min mamma, hon säger att hon ska dricka champange?! hm..
Tror jag får gömma flaskan som vi har i skåpet = ) ♥



Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, vad gott det lät !!!

Fasen, nu blir jag ju hungrig också.....

2010-10-28 @ 13:31:01
URL: http://bonnlurkan.blogg.se/
Postat av: Malin S

Låter verkligen jättegott!

2010-10-28 @ 16:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0