Dag 03 – Mina föräldrar

 

 

Min mamma heter Marie-Louise Svea Johansson Dahlqvist, dotter till Ebbe och Margit Dahlqvist. Hennes bror heter Claes-Göran Min mamma är född i Lysekil, tror jag. Men hon har bott i Brastad efteråt tills hon flyttade till Uddevalla för många år sedan. Hon är utbildad svetsare och undersköterska. Jobbat i tvätteriet på Uddevalla sjukhus och hon har arbetat på Ardmore. Ett dagverksamhet för utvecklingsstörada människor. I Vallentuna arbetade hon på en fabrik som heter Aerosol AB Svandinavia. Där fiixar dom hårspray, deo, raklödder, bilgrejer osv. Min mamma har fyra barn, jag är minst. Min mamma är jätte go och snäll. Hon vill människor gott och hjälper till så mycket hon kan. Bättre mamma kan jag inte få! ♥

Min pappa heter Arne Knut Johansson,
son till Nanny och Knut Johansson. Han är född Strömstad, han bodde sina första årp å en gård som heter Röningen i närheten av Svinesund. Han har flyttat runt i typ hela Sverige när han var liten men till slut hamna han la i Uddevalla. Han har en syster som heter Margareta Ekstedt lärare ute i Bokenäs. Han och mamma bodde på Bleket här i Uddevalla samtidigt. Mamma lekte med min faster när pappa körde moped. Vi brukar säga att när mamma åkte trehjulig så körde pappa moped. :) hihi. Min pappa är hård på utsidan men mjuk på insidan. Lär man känna han så är han underbar. Han visar det kanske inte alltid men man vet att han bryr sig verkligen. Han är hjälpsam och rolig. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0